Un client primește un BMW S 1000 RR nou în locul celui rulat pe care îl cumpărase, în urma unei erori de comunicare

Posted by

În România, ca în orice piață emergentă, ne-am învățat să fim suspicioși și un pic „hateri”. Suntem convinși că tot ce trebuie să știi despre piața liberă (de orice, de la semințe la televizoare cu ecran plat) este că e vorba de un conflict constant între vânzătorii veroși, gata oricând să-ți tragă o țeapă, și consumatorii de bună-credință, care, dacă nu sunt suficient de vigilenți (sau, pur și simplu, au ghinion), își vor lua respectiva țeapă.

ROT_2638

De aceea, oricând se anunță o campanie de recall a unui producător de motociclete, există întotdeauna o mulțime de voci care strigă: „Ahaa, știam eu! Ne vând niște rable la suprapreț și încearcă să ne ia ochii cu tehnologia! Huo!” Chiar dacă aceste recall-uri sunt un fenomen complet normal și există de când lumea (chiar și în acele vremuri apuse când motocicletele și mașinile erau super-solide și nu se stricau niciodată, adică prin anii ’90). Și chiar dacă, de fapt, constituie o dovadă a preocupării producătorilor în legătură cu calitatea produselor pe care le-au vândut, deși vânzarea s-a făcut deja (poate chiar cu niște ani în urmă). Și o dovadă de onestitate, căci sunt anunțate în mod deschis, nu ținute sub preș.

Desigur, nu încerc să spun că totul este de fapt lapte și miere. Întotdeauna, acolo unde există un schimb de bani contra produse, există și loc de țepe, de entități de rea- credință și de diverse manevre dubioase. Dar, având în vedere că am intrat în Uniunea Europeană de ceva vreme și lucrurile par să evolueze cât de cât (lent, dar se mișcă), ar trebui să le acordăm mai mult credit producătorilor, importatorilor și dealerilor din piața moto, care sunt sincer preocupați de satisfacția clientului.

Exemplu: se dă un BMW S 1000 RR 2015 rulat, vândut anul acesta de către dealerul BMW de la Oradea, Grup West Premium. Nu este vorba de orice S 1000 RR, ci de fix cel pe care l-am testat noi, și în șaua căruia am suferit anul trecut două episoade absolut umilitoare pe care le-am descris aici. Pe scurt, subsemnatul a dat cu motocicleta respectivă de pământ de două ori în decurs de câteva luni (și mă uit umil în jos cât scriu treaba asta). Daunele nu au fost foarte grave, rezumându-se la avarii cosmetice, dar au necesitat ceva reparații.

ROT_2522

Respectivul S 1000 RR cu subsemnatul în șa, cu aproximativ 30 de minute înainte de a doua trântă, pe circuitul Motor Park România

Anul acesta, în februarie, motocicleta respectivă (complet reparată, între timp) a fost cumpărată de un client de la dealerul BMW de la Oradea, Grup West Premium, ca motocicletă rulată. Printr-o regretabilă neînțelegere, de fapt o eroare de comunicare între BMW Motorrad România și dealer, clientul rămăsese cu impresia că motocicleta nu căzuse niciodată. După ce a observat câteva zgârieturi minore (motocicleta avea totuși niște mii de kilometri la bord, cu mulți rideri diferiți la ghidon, fiind model de test), clientul a început să pună întrebări și a aflat istoricul motocicletei. A sunat furios la BMW Motorrad România, acuzându-i de rea-credință și tratându-i oarecum ca pe niște samsari care caută să profite cu orice preț de clienți. Acum, este clar că importatorul BMW nu a încercat să dea vreo țeapă, fie și pentru simplul motiv că articolul pe care l-am scris după cele două căzături a fost citit de mii de oameni, deci incidentele respective erau cunoscute la scară foarte largă.

Dar, chiar și așa, pentru că un client de bună-credință a fost dezamăgit în urma unei erori de comunicare survenite în rețeaua BMW (dealerul înțelesese în mod greșit că motocicleta nu fusese trântită niciodată și asta i-a transmis și clientului), respectivul client va primi un S 1000 RR nou-nouț în locul celui second-hand pe care îl cumpărase (care avea circa 9.000 km la bord). Motocicleta sa se va produce în martie, urmând să ajungă la el cel târziu la începutul lunii aprilie.

ROT_2642

Din nou, cu acest articol nu încerc să ridic în slăvi BMW Motorrad România sau importatorii moto în general, ci doar să prezint și un exemplu în care un importator din piața moto românească a mers mai departe decât l-ar obliga legea sau normele în vigoare pentru a se asigura că un client este mulțumit. Asta pentru a mai contracara puțin convingerile extremiste și larg răspândite cum că toate business-urile din domeniul moto sunt puse pe căpătuială pe spezele bieților clienți.

Piața moto de la noi din țară, deși este încă destul de modestă, evoluează încet, dar sigur și, odată cu acest progres, apar și business-uri respectabile, cu produse și servicii la standardele europene la care visam cu toții cu ani în urmă. Amin!

S-ar putea sa-ti placa si...

3 Comentarii

  1. Doru Beldimanescu says:

    Eu am avut o experienta foarte placuta cu BMW Romania.
    Ionut stie!
    Multumesc

  2. Stoian Ciprian says:

    Nu mi-l doneaza mie pe cel second-hand accidentat!!! :)) =))

  3. Marius Bacila says:

    I’m glad you found it amusing. Yes, the general principle is „you drop it, you buy it”, but in this case, it was a press test motorcycle. While I am forever grateful to BMW Motorrad Romania for not having me pay for any of the damages (they could have done that, had they wanted to, as I had signed a paper that said I was liable for any damages), it also should be mentioned that in most civilized countries, when press bikes get damaged (and they do, a lot), the journalists aren’t invoiced for the damages because such things are already budgeted for and taken into account. Unless it’s a result of seriously irresponsible riding (riding drunk/on drugs etc.), the journalists are off the hook for the damages. And I am very grateful to BMW Motorrad Romania for being so professional and gracious about it and letting me off the hook for my crashes.
    However, the problem in this case was that the customer had understood that the bike had never been crashed and he was furious about this misunderstanding, which was no fault of his own. From my point of view, the crashes did not matter, as they were quite light (damaged fairings and end can, which had all been replaced), the bike was in tip top condition. But since it was important for the customer, they were again very professional and replaced the bike with a new one, so that the customer could be satisfied.
    Thank you for reading and commenting.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*