Test BMW K 1600 B – Locomotiva de la miezul nopţii

Posted by

BMW K 1600 B - bagger (5)

BMW K 1600 B este departe de o motocicletă obișnuită: un bagger negru, lung și masiv, cu motor cu șase cilindri în linie de 160 CP și o siluetă inconfundabilă, care costă peste 21.000 de euro. V-am captat atenţia?

Mă deplasez relaxat pe un bulevard bucureștean la ceas de seară, cu melodia „Engel” a celor de la Rammstein bubuind în difuzoare și mă simt precum cel mai dur biker din zona asta a Europei. Călăresc o motocicletă neagră, lungă, joasă, care poate dezlănţui 160 CP și, mai ales, 175 Nm, la o ușoară răsucire a mâinii mele drepte. Cine-i cel mai cool motherfucker de pe aici? Cu siguranţă eu. Cel puţin în imaginaţia mea. Pentru mulţi dintre colegii mei de trafic, probabil arăt ca un idiot, cu muzica dată tare și aerele mele de Hells Angels.

BMW K 1600 B - bagger (8)

Dar acestea sunt unele dintre momentele în care înţeleg pe deplin de ce ar cheltui cineva peste 26.000 de euro (atâta costă exemplarul testat de noi, cu toate opţiunile adăugate) pe o asemenea jucărie. Te face să te simţi deosebit în orice situaţie. Când te dai jos de pe un BMW K 1600 B, parcă ai vocea mai groasă și pășești puţin altfel, mai sigur pe tine. Chiar dacă în viaţa de zi cu zi ești un stomatolog sau un contabil care nu iese din cuvântul nevestei.

Desigur, până aici, nu este clar decât că acest bagger bavarez face exact ce ar trebui să facă o astfel de motocicletă, exact ceea ce face și concurenţa americană: să te facă să te simţi special. Dar K 1600 B vine cu niște atuuri în plus. Și principalul atu este motorul cu șase cilindri, de 1.649 cmc, care dezvoltă 70% din cuplul maxim de 175 Nm încă de la 1.500 rpm. Ce înseamnă asta în viaţa reală? Că acest bagger poate pleca fără probleme de pe loc în treapta a șasea. Propulsorul hexacilindric este, poate, cel mai impresionant motor care a fost montat vreodată pe o motocicletă de serie. Puternic, plin de cuplu, dar suficient de compact încât să nu facă motocicleta să se simtă chiar ca un pachebot, incredibil de lin, pare să facă totul fără pic de efort. Inclusiv reprizele de la 60 la 160 km/h în treapta a patra, care îți fac ochii mari și inima să bată mai repede. Această uzină de forță pare că și-ar putea găsi fără probleme locul și sub capota unui avion sau a unei locomotive. Și felul în care trage de la orice turație amplifică senzația de putere absolută pe care ți-o transmite motocicleta și prin prezența sa scenică.

Încă un tur de forță pe care îl reușește bagger-ul bavarez este manevrabilitatea de-a dreptul șocantă pentru un utilaj atât de masiv. Se pare că inginerii de la Munchen au găsit pe undeva un fel de formulă magică, prin care pot conferi superputerea manevrabilității excelente oricărei motociclete, indiferent de tip și de dimensiuni. Când iei primul viraj la ghidonul lui K 1600 B, rămâi perplex atunci când ditai locomotiva se înclină cu verva și precizia unui naked de cilindree medie. Asta înseamnă că poți susține un ritm de-a dreptul indecent pe secțiunile virajate, ajutat și de încrederea pe care ți-o dau sisteme de siguranță de ultimă generație, precum ABS Pro (ABS care funcționează și cu motocicleta înclinată) sau DTC (controlul tracțiunii). Și toate acestea se desfășoară din perspectiva unei poziții la ghidon foarte confortabile, cu privire la bordul de navă spațială, care oferă o pleiadă de informaţii și de posibilităţi de reglaj, cu muzica preferată în difuzoare, în timp ce arăţi ca un Batman dezlănţuit. Căci trebuie spus că acest K 1600 B are un aer impozant de Moto-Batmobil.

BMW K 1600 B - bagger (6)

Așadar, conform bunei tradiţii bavareze, bagger-ul hexacilindric face o mulţime de concesii aspectului practic: e confortabil, foarte bine dotat, extrem de manevrabil și dezarmant de ușor de condus. În plus, suspensia spate este suficient de înaltă încât să aibă o cursă utilă decentă, care să permită amortizarea foarte bună a șocurilor – o premieră pentru un bagger. Suspensia relativ înaltă mai aduce cu ea încă un efect secundar binevenit pentru devoratorii de viraje: libertatea de înclinare surprinzător de mare pentru o astfel de motocicletă.

Dar nicio motocicletă nu e perfectă și K 1600 B nu face excepţie de la această regulă. Puriștii stilului bagger (și aici mă uit la voi, fani Harley-Davidson) vor fi cu siguranţă dezamăgiţi de spatele destul de înalt, care nu reflectă tocmai ideal filosofia „low-rider” a bagger-elor customizate. Din anumite unghiuri, parcă e evident că avem de-a face cu un tourer cu parbrizul scurtat, mai degrabă decât cu un bagger pur și dur.

BMW K 1600 B - bagger (21)

Iar amatorii de touring vor fi dezamăgiţi de parbrizul (reglabil electric, ce-i drept) prea scurt. Chiar și în poziţia cea mai înaltă, parbrizul scurt (o concesie făcută stilului bagger) transmite fluxul de aer direct în cască și o face să vibreze într-un fel deranjant la viteze de peste 120-130 km/h. Vestea bună este că există în lista de opţionale și un parbriz mai înalt, care va strica însă look-ul de bagger.

Plăcuţele pentru picioare, o noutate la BMW, sunt amplasate în faţa scăriţelor și chiar permit obţinerea unei poziţii confortabile, mai ales pentru riderii mai înalţi, care vor găsi scăriţele cam prea apropiate de șa pentru călătorii lungi.

Așadar, la nivel raţional, achiziţia unui BMW K 1600 B nu ar avea cine știe ce sens. Costă (foarte mult) și, ca motocicletă de touring, e un compromis prea mare la banii respectivi. În același timp, ca bagger, nu are prestigiul și aura custom a unora dintre concurenţii principali, deși este mult mai funcţional și mai performant decât oricare dintre ei. Dar atunci când dai 26.000 de euro pe o motocicletă, decizia nu o iei neapărat cu raţiunea. Și, după o zi petrecută la ghidonul locomotivei bavareze, o vei dori prea tare ca să te mai intereseze listele cu plusuri și minusuri.

Text: Marius Băcilă

Imagini: Adrian Cobzașu

S-ar putea sa-ti placa si...

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*