Red Bull Romaniacs: Lettenbichler domină în ziua a treia

Posted by

Ziua a treia a Red Bull Romaniacs 2015 i-a dus pe rideri într-o zonă în care se păstrează încă frumusețea autentică a satului de munte de la granița dintre Țara Românească și Transilvania. S-a ajuns în Țara Loviștei și cei peste 300 de rideri care au luat startul în penultima zi a raliului au înțeles încă din primii kilometri de ce track managerii au numit această zonă ”Toscana României”.

Red Bull Romaniacs 2015

Andreas Lettenbichler / foto: Predrag Vuckovic

Totuși s-a simțit că înainte de această etapă piloții au mai avut de trecut peste traseul dificil din Munții Lotrului și Cindrel. Chris Birch (Noua Zeelandă, KTM) și Manuel Lettenbichler (Germania, KTM) sunt doi dintre riderii clasei Gold care în urma accidentărilor de ieri au decis că este mai prudent să se retragă. Startul s-a dat la ora 6:30 am, iar primul care a pornit pe traseu a fost Jonny Walker, câștigătorul zieli din Cindrel.

Jonny Walker (Marea Britanie, KTM): ”Când ești deschizător, este întotdeauna un pic mai dificil. Am mers bine. Știam că trebuie să fiu înaintea lui Jarvis, dar în final s-a dovedit mai rapid ca mine.” Chiar dacă Graham Jarvis a redus din ecartul care îl desparte de locul întâi la general (s-a clasat al treilea astăzi), Jonny Walker rămâne lider la finalul zilei a treia, iar datorită valorii extrem de apropiate a celor doi este evident că orice se poate întâmpla mâine. După 424 de km de traseu garnisit în foarte multe locuri cu secțiuni care dau o nouă definiție cuvântului extrem enduro, diferența dintre cei doi britanici este de aproximativ două minute.

Traseul ultimei zile nu se dezminte nici el în ceea ce privește dificultatea, însă este atât de echilibrat când vine vorba de numărul și tipul de secțiuni tehnice și rapide, încât nu se poate spune că va fi în favoarea lui Jarvis sau a lui Walker.

Graham Jarvis credit Mihai Stetcu Red Bull Content Pool

Graham Jarvis / foto: Mihai Ștețcu

Chiar dacă toată lumea s-a focusat pe duelul pentru titlu, starul zilei a fost Andreas Lettenbichler. Penalizat în etapa precedentă în urma ratării unui punct de control orar, riderul KTM a suprins cât de rapid a rulat în ziua din Țara Loviștei, în pofida pierderii șansei la podium.

Andreas Lettenbichler (Germania, KTM): ”A fost fantastic astăzi, întregul traseu a fost frumos și nu foarte dificil pentru mine. Nu am venit aici pentru plimbare – întotdeauna merg ca să câștig.”

Cu 153 de km înainte de finișul raliului, pe locul trei la general se află Alfredo Gomez (Spania, Husqvarna). Pilotul originar din Madrid a avut o zi destul de bună după un front flip pe una dintre primele coborâri și a încheiat ziua a treia cu al doilea timp, fiind cu trei minute mai lent decât Lettenbichler.

Mani Gyenes a avut un ritm bun pe traseul clasei Silver și s-a bucurat de ultima sa zi la Red Bull Romaniacs 2015. Singurul pilot care a concurat în toate cele 12 ediții ale raliului a fost nevoit să se retragă din cursă pentru că ultima zi se suprapune cu o etapa din campionatul de endurocross al Ungariei unde luptă pentru titlu. ”Nefiind un practicant de hard-enduro în fiecare an spun că acesta este ultimul meu Red Bull Romaniacs, având în vedere că nu mă antrenez special pentru acest tip de competiții. Însă îmi place această cursă și ziua de astăzi a fost superbă, așa că voi reveni și în 2016. Îmi pare rău că nu voi fi la finișul de la Gușterița, dar nefiind în lupta pentru podiumul clasei Silver (locul 10 după ziua 3) am decis că trebuie să îmi joc șansele la titlul din campionatul Ungariei.”

La doar 17 ani, Norbert Jozsa unul dintre debutanții acestei ediții are șanse să termine pe podiumul clasei Silver. Riderul din Odorheiul Secuiesc a câștigat ziua a doua și este pe doi la general, deși astăzi a avut o serie de ghinioane: ”Chiar după start am strâmbat pedala de frână spate. M-am oprit să remediez problema, dar n-am reușit, așa că până la service point m-am străduit să îi depășesc pe cei 10 rideri care trecuseră de mine. La service point s-a constatat că am spart radiatorul și pentru că a trebuit să îl schimbăm, am depășit cu cinci minute timpul maxim pe care puteam să îl petrecem în service. Traseul de azi a fost unul de viteză și nu mă avantajează aceste porțiuni, sper ca ultima zi să fie una mult mai tehnică.”

Norbert Jozsa credit Andrei Mosloc

Norbert Josza / foto: Andrei Mosloc

Finișul ediției 2015 va fi în deja tradiționala poiană de la baza urcării abrupte de pe dealul Gușteriței (lângă Sibiu). Primii rideri de la clasa Gold sunt așteptați să ajungă la finiș în jurul orei 11:30. Cei prezenți vor asista la un show inedit având în vedere că track managerul de la Prolog, Andy Fazekas, a construit câteva obstacole menite să dovedească ce pot face riderii din hard-enduro și după ce au parcurs 600 de km de trasee dificile în Carpați.

 

Lungimea traseelor

Gold: 153 km

Silver: 117 km

Bronze: 105 km

Iron: 93 km

S-ar putea sa-ti placa si...

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*