Saroléa SP7, un „electro-retro racer” la Isle of Man TT

Posted by

Sarolea 1

Nu mult ne mai desparte de Isle of Man TT, iar la Zero TT, clasa dedicată motoarelor electrice, se pare că Team Mugen, compusă din John McGuinness şi Guy Martin cu al lor Shinden Roku au concurenţă. Este vorba despre Saroléa SP7o motocicletă ce pare desprinsă din Gattaca, spun asta datorită aspectului retro, care ascunde însă cea mai modernă tehnologie: cadru monococă din fibră de carbon, basculă din acelaşi dezirabil material, suspensii Öhlins şi desigur, un motor electric. Numele oarecum exotic al motocicletei se explică prin faptul că ea este produsă de o companie belgiană, a cărei istorie începe în îndepărtatul 1850 cu producţia de biciclete. Familia Saroléa era foarte interesată de curse, ceea ce explică de ce în 1901 au adăugat un motor de 1.5 cai putere şi 250 cmc uneia dintre bicicletele pe care le produceau. Victoriile au început să se adune, iar în anii interbelici, compania a început să producă şi motociclete de cross, alături de modele „civile”, dedicate touringului. După cel de-al doilea război mondial, Saroléa a început să fie afectată de probleme financiare, deşi la cursele de motocross, piloţii se descurcau bine, fabrica închizându-şi porţile în 1963.

sarolea 2

În 2010, fraţii Torsten şi Bjorn Robbens, rude îndepărtate cu unul dintre piloţii  Saroléaau cumpărat numele şi s-au concentrat pe producţia de motociclete electrice de mare performanţă. Rezultatele au apărut, pilotul lor de „uzină”, Dean Harrison, clasându-se pe locurile 4 şi 5, în 2014 şi respectiv 2015. Anul trecut, o serie de probleme tehnice au făcut ca echipa belgiană să renunţe la a mai concura, considerând că ar risca integritatea pilotului. Obiectivul belgienilor pentru acest an este clasarea pe podium, Dean Harrison declarând că nu vede de ce acest lucru nu s-ar întâmpla.

sarolea 3

S-ar putea sa-ti placa si...

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*