Test Ride BMW R 1200 GS Rallye: Primele impresii

Posted by

BMW anunțase noile versiuni ale modelului R 1200 GS – Rallye și Exclusive – încă din toamnă, așa că vă puteți imagina nerăbdarea cu care așteptam să îl testăm imediat ce începea sezonul.

_SSD5108

foto: Dragoș Savu

Dorința ni s-a îndeplinit într-o dimineață însorită, la final de martie, când în parcarea subterană a sediului BMW România ne aștepta un R 1200 GS Rallye cu doar 52 de kilometri la bord. În plus, motocicleta era echipată cu gume Continental TKC80, ideale pentru distracție în off-road.

Așa că am pornit spre munte, cu gândul de a o pune față în față cu un GS Adventure 2015, echipat cu pneuri Metzeler Karoo.

_SSD4717

foto: Dragoș Savu

Dar până să ajungem acolo, primul lucru care m-a izbit la noul GS a fost finețea cu care funcționează motorul și transmisia. Deja a ajuns la ani-lumină față de primul model LC, din 2013, care troncănea și răspundea agresiv și intempestiv la accelerație. Finețea nu este încă fix la nivelul celor mai rafinați dintre concurenții japonezi, dar este 90% acolo. Motorul generației 2017 respectă normele Euro 4 și răspunde foarte fin și previzibil la acționarea manșonului de accelerație, iar schimbarea treptelor se face elegant și fără cloncănitul deranjant care caracteriza modelele precedente. Quickshifter-ul Shift Assist Pro tot nu m-a convins în totalitate, schimbarea în treaptă superioară fiind uneori dificilă dacă nu faci mișcarea brusc și dintr-o dată, lucru greu de făcut cu cizmele Acerbis de enduro cu care mă echipasem.

_SSD4588

foto: Dragoș Savu

Suspensia ESA ajunsă la o nouă generație are și funcție auto-nivelantă, adică, atâta timp cât pretensionarea este în modul automat (se poate selecta din bord), se reglează singură în funcție de încărcarea pe care o detectează. Suspensiile funcționează în continuare ca un covor magic, absorbind toate denivelările și oferind și o susținere excelentă pentru pilotaj sportiv.

În off-road, marele GS surprinde de fiecare dată. Deși e greu și are roată față de 19”, poate ajunge în locuri în care nu te aștepți și poate fi pilotat ca o motocicletă de enduro, atâta timp cât ai un minimum de experiență și de încredere. Dacă ții motorul la turații joase, aderența pe care o are pe urcări este surprinzătoare și pneurile TKC80 ne-au permis ceva excese de entuziasm în condiții de completă siguranță.

Mai multe, în următorul număr al revistei MotoBikes!

S-ar putea sa-ti placa si...

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*