Test Second Hand: BMW K 1200 R Sport

Posted by

Cei care vor o motocicletă cu greutate și cu atitudine, dar vor și performanțe pe măsură, se pot orienta către BMW K 1200 R/K 1200 R Sport. Ambele versiuni oferă tehnologie de top pentru vremea lor, fiabilitate, plus o putere care îți înfundă ochii în orbite.

foto: Dragoș Savu

În ultimul film din seria Resident Evil, apărut de curând, Milla Jovovich pilotează cu eleganță un BMW S 1000 XR. Relația dintre producătorul bavarez și seria post-apocaliptică este însă mai veche: în Resident Evil: Extinction, Milla, jucând-o pe frumoasa și letala Alice, pilota un K 1200 R. Estetic vorbind, roadsterul masiv se potrivea la fix într-un film științifico-fantastic. Arăta simplu, brutal, dar în același timp futurist și industrial. Introdus în 2005, K 1200 R era, la acea dată, cea mai puternică motocicletă naked existentă pe piață, titlu pe care l-a deținut până la apariția lui Suzuki B-King, în 2007. Tot atunci, BMW prezenta varianta semicarenată a roadsterului, K 1200 R Sport. Acesta pierdea look-ul post-apocaliptic, dar devenea mult mai practic pentru ture lungi, cu o protecție la vânt ceva mai bună.

IMG_1465

Cariera celor două modele s-a încheiat în 2009, când BMW a prezentat familia K cu motoare de 1.300 cmc. Dar un K 1300 R Sport nu a existat niciodată. Actualmente, K-urile cu motoare cvadricilindrice au ieșit din producție, fiind înlocuite cu impunătoarele K 1600 B, GT și GTL, cu motoare cu patru cilindri. Dar nu mai există în gama bavarezilor un roadster masiv și impunător și nici un hyper-sport-tourer, cum erau K 1200 R Sport și K 1200 S.

Păcat, pentru că motocicletele erau de-a dreptul impresionante. Când am testat exemplarul de K 1200 R Sport pe care îl vedeți în acest articol, cu nu mai puțin de nouă ani în urmă, am constatat că accelera în treapta a cincea cam la fel ca un Suzuki GSX-R 600 în a doua. Cuplul era omniprezent, la orice turație, în orice treaptă. Motocicleta era extrem de stabilă pe virajele largi, de viteză mare, și surprinzător de prietenoasă și de ușor de pilotat pentru puterea și cilindreea sa. Poziția în șa era perfectă pentru touring la viteze mari, cu bustul aplecat ușor în față. Ce să mai, K 1200 R Sport era o unealtă excelentă pentru devorat kilometri mulți, în regim expres. Frânele erau un exemplu de putere, dar ar fi putut fi ceva mai modulabile. Ampatamentul mare al motocicletei, care contribuia la stabilitate, dăuna puțin manevrabilității pe virajele foarte strânse. Suspensia față Duolever se comporta excelent, atât din punctul de vedere al confortului, cât și al sportivității.

IMG_1405

Dar nu era chiar totul roz. Se simțeau anumite vibrații, motorul foarte puternic funcționa cam aspru, mai ales la turații joase și medii, din cauza amestecului sărac care asigura un consum scăzut pentru categoria sa și respectarea cu prisosință a tuturor normelor de poluare. De asemenea, jocul din transmisia cu cardan putea fi deranjant la schimbările de sarcină. Parbrizul versiunii Sport ajuta la protecția aerodinamică, dar pentru o protecție optimă trebuia un parbriz aftermarket, mai mare.

Fiabilitatea tuturor modelelor din familia K a fost excelentă, unele exemplare depășind 300.000 de kilometri fără vreo intervenție majoră. S-au semnalat doar un consum de ulei cam mare pe alocuri și mici probleme de electronică, ușor rezolvabile. Întreținerea nu va fi tocmai ieftină, dar reparațiile ar trebui să fie destul de rare. Având în vedere greutatea (241 kg la plin) și cuplul (127 Nm), pneurile spate se duc destul de repede.

IMG_1499

Ambele versiuni se pot lăuda și cu dotări tehnologice impresionante pentru acea vreme. Sistemul ABS era prezent în echiparea de serie, exista și un control al tracțiunii și suspensiile reglabile electronic ESA, plus un computer de bord, ghidoane încălzite și câte și mai câte.

Vestea bună pentru cei care doresc un muscle-bike/tourer/roadster bavarez este că, deși erau foarte scumpe când erau noi, modelele din seria K 1200 au devenit mult mai accesibile ca preț. K 1200 R s-a vândut în mult mai multe exemplare, deci se găsește mai ușor, în timp de varianta Sport este mai rară. Prețurile variază între 4.500 și 6.000 de euro, în funcție de anul de fabricație, stare și dotări.

 

DATE TEHNICE BMW K 1200 R (în paranteză pentru K 1200 R Sport)

Motor   4 cilindri în linie, răcit cu lichid, 1.157 cmc

Putere  163 CP la 10.250 rpm

Cuplu    127 Nm la 8.250 rpm

Transmisie          ambreiaj multidisc în baie de ulei, cutie de viteze cu 6 trepte, cardan

Suspensii            față Duolever, spate Paralever, reglabile electronic

Frâne    față 2 discuri de 320 mm, spate disc de 265 mm, combinate, ABS decuplabil

Masă proprie    237 (241) kg la plin

Preț       4.500 – 6.000 de euro

S-ar putea sa-ti placa si...

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*