Test Second Hand: Suzuki GSX-R600

Posted by

Suzuki GSX-R600 (6)

Suzuki GSX-R600 K6-K7 este o supersportivă agilă, ușoară, relativ confortabilă și, mai ales, cu un raport preț/performanțe excelent. Ce trebuie să știi dacă vrei să-ți cumperi unul? Citește mai jos.

La finele lui 2005, Suzuki prezenta ultima generație a sportivei de 600 cmc neafectată de normele de poluare Euro 3. Noul (pe atunci) GSX-R600 era foarte ușor și vizibil mai compact decât predecesorul, iar componentele te duceau cu gândul spre performanță – suspensii complet reglabile, etriere radiale Tokico, ambreiaj anti-hopping. Motocicleta avea și un look foarte reușit, care se încadra foarte bine în tipicul familiei Gixxerelor, dar avea și un plus de agresivitate, fără a epata. Poziția în șa rămânea una potrivită pentru rideri de dimensiuni normale (mai înalți, eventual nu tocmai subțirei), fiind spațioasă și atât de confortabilă cât se poate pe genul acesta de motocicletă.

Motorul de 599 cmc nu excela deloc prin cuplul la regimuri joase, prinzând viață abia la turații medii și întrându-și cu adevărat în deplinătatea puterii abia peste 7-8.000 rpm. Dar puterea nu vine neapărat ca un val nestăvilit, ci oarecum previzibil; cert este că, atunci când vine, peisajul începe să defileze foarte repede. GSX-R600 K6 poate atinge viteze maxime de peste 265 km/h reali, o viteză mai mult decât respectabilă pentru o supersportivă de cilindree medie cu motor și transmisie stock.

Suzuki GSX-R600 (10)

Partea frumoasă la toate generațiile de GSX-R600, și generația 2006-2007 nu face excepție, este facilitatea cu care se pilotează. Nu trebuie să fii văr cu Marc Marquez ca să te acomodezi repede cu motocicleta și să prinzi încredere pentru a aborda un stil de pilotaj sportiv. După cinci minute în șa, parcă ai motocicleta asta de o veșnicie.

Suspensiile contribuie atât la performanțe (până la un punct), cât și la confort; desigur, când vorbim de confort, îl considerăm relativ, având în vedere categoria din care face parte motocicleta.

Exemplarul din aceste imagini, împrumutat pentru câteva ture de pistă de amicul Geo, care este și autorul pozelor (mulțumim, Geo!) este unul foarte bine întreținut și asta se vede. Merge ca nou și nu își arată cei 11 ani de viață. Asta deși motocicletele Suzuki nu excelează la capitolul finisări și tind să-și arate vârsta destul de clar. Când vine vorba de fiabilitate, aici sportivele din Hamamatsu excelează, fiind foarte rezistente, chiar și când sunt abuzate.

Una peste alta, un Gixxer de 600 din această generație are foarte mult sens ca achiziție second-hand pentru că oferă foarte multe la un preț excelent; un exemplar „muncit” costă cam 3.500 de euro și unul bine întreținut și cu eventuale îmbunătățiri ajunge pe la 4.200 de euro. Pentru o motocicletă care, dacă o pui pe circuit, ține pasul cu oricare supersportivă de generație nouă. Așadar, dacă vreți să vă obțineți adrenalina într-un mod cât mai rațional, investiți într-un Suzuki GSX-R600 2006-2007.

 

Text: Marius Băcilă

Foto: Geo Sandu-Grigorescu

S-ar putea sa-ti placa si...

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*