Vins Duecinquanta a debutat la EICMA

Posted by

Vins Duecinquanta (4)

Un grup de foști ingineri ai Scuderiei Ferrari readuce la viață motocicletele în doi timpi de 250 cc. Debutul modelului Duecinquanta a avut loc la EICMA în acest an.

Poate cel mai important detaliu al motocicletei cu motor V2 de 250 cc în doi timpi este faptul că aceasta reușește să îndeplinească strictele criterii de poluare Euro 4, într-o perioadă în care normele de emisii decimează puternic comercializarea motocicletelor în doi timpi.

Vins debuta în urmă cu doi ani, prezentând conceptul Powerlight. Acesta era propulsat de un motor în doi timpi de 100 cc, iar oficialii mărcii promiteau un model de 250 cc. Doi ani mai târziu, pe tărâmul sacru al saloanelor moto, EICMA 2017, italienii au prezentat modelul Duecinquanta, având sub carene un V2 de 250 cc în doi timpi. V2-ul la 90 de grade folosește injecția directă într-un ciclul optimizat  – practic, carburantul este injectat în cilindru imediat după obturarea fantei de evacuare, permițând o ardere mult mai curată față de un tradițional doi timpi. Vins nu a comunicat încă cifrele oficiale, dar ne așteptăm ca motorul de pe Duecinquanta să livreze 70 CP.

Cadrul, furca, bascula spate și jantele sunt din fibră de carbon, o moștenire a know-how-ului unor ingineri care au lucrat intens cu acest material în Formula 1. De aceea, greutatea totală a modelului Duecinquanta este de 95 de kilograme.

Radiatorul este poziționat deasupra motorului, iar aerul pentru acesta este canalizat prin masiva priză de aer din jurul farului. Fluxul de aer părăsește motocicleta pe sub șaua pilotului. Fantele de aer pentru admisia motorului sunt poziționate în spatele roții față.

Toată această tehnologie vine și cu un preț pe măsură, din păcate. Un Duecinquanta pentru stradă va costa în jur de 40.000 de euro, iar versiunea pentru circuit, Duecinquanta Competizione, va ajunge la borna de 50.000 de euro.

Cea din urmă va fi propulsată de același motor, dar cu o cilindree mai mare – 288 cc, care furnizează aproximativ 80 CP. În același timp, versiunea de competiții va fi mai ușoară cu aproximativ 10 kilograme, cântărind doar 85 kilograme. Practic, va exista un doi timpi Euro 4 cu aproape 1 CP / kilogram.

S-ar putea sa-ti placa si...

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*